Denne interfacen er en vidreføring fra enklere varianter. I sin enkleste form er det bare behov for R1 og T1, men det kan være en
Les mer
2004-03-09-Gruppemøte
Det var møtt fram 16 medlemmer på dette møtet. Tor, LA3WAA, åpnet møtet ca kl 19:15. 1. Innkjøp av fremviser Vi bør vurdere å kjøpe
Les mer
Bilder fra Ruten, mars 2004
Foto: «Eltel Networks”.
Les mer
Norges første Echolink for VHF
– nå på RV60, 145.750 MHz som LA8TR-R I løpet av november 2002 fikk jeg ideen om å koble opp egen radio for å kjøre
Les mer
BBS-kommandoer
De aller viktigste kommandoene Når du kobler deg opp til LA2T BBS, kan du skrive en H eller et ? for å få ut en
Les mer
LA8QR – Liaåsen, RV 56 (R4), DTMF *
Den nye byrepeateren ble satt i prøvedrift på LA2T 16. desember. Dette var resultatet etter mer enn et år med studier i radioteknikk, logikk og
Les mer
2004-01-27-Generalforsamling
Generalforsamling i Trondheimsgruppen av NRRL Lialøkken Grendehus tirsdag 27/01-2004 Dagsorden: 1. Godkjenning av fullmakter 2. Valg av ordstyrer og referent 3. Årsberetning 4. Kontingent 5.
Les mer
Vi fornyer dataparken…
Torsdag 15. januar var det full aktivitet på LA2T, og denne gangen var det PC-parken som fikk en grundig fornyelse og oppgradering. Det ble sendt
Les mer
2004-01-10-Gruppemøte
Det var møtt fram 17 medlemmer på dette møtet. Tor, LA3WAA, åpnet møtet kl 19:17. 1. Nødsamband LA3WAA orienterte om nød sambandet organisert av NRRL.
Les mer
Johnny aktiv som YA8G
Condsen har vært så som så, med svake signaler og mye støy. 17 og 12m ser ut til å fungere noenlunde i perioder, for deretter
Les mer